Screenshots menggunakan perisian Screen Hunter

Screen Hunter ialah satu tangkapan skrin bebas (Print Screen) yang akan ambil gambar-gambar skrin semua atau sebahagian daripada anda yang ingin menggunakan Screenshots dengan cepat! Amat mudah untuk digunakan , dan anda boleh muat naik imej-imej web ke dalam galeri anda tanpa perlu menukar saiz mereka dan tidak perlu menyunting menggunakan program lain. Muat turun Screen Hunter dari Wisdom Soft dan memasang ia. Bila anda membuka perisian anda boleh memilih satu hotkey untuk memudahkan penggunaan.

Pilih Hot Key Anda

Sekarang anda perlu pilih fail pada komputer anda di mana anda mahu menyimpan gambar-gambar skrin. Anda juga telah pilihan menyalin untuk papan keratan juga. JPEG ialah pilihan fail yang baik.

File fornat dan dimanakah anda ingin menyimpan file tersebut
Kemudian anda perlu klik Stand By dan ia akan menjadi pada bar peralatan Windows anda. Bila anda miliki satu susunatur bersedia untuk muat naik kepada galeri anda, klik dua kali tangan kuning untuk buka tetingkap itu sekali lagi. Pastikan bentangan anda ialah satu saiz boleh dilihat bagus pada skrin anda. Tekan hotkey (saya telah menetapkan F6 sebagai hotkey saya). Bila anda buat ini, tetingkap Screen Hunter hilang dan anda dapat melihat keseluruhan skrin anda. setelah hot key telah ditekan pilih lokasi yang anda ingin Snap Shoots.

klik F6 dan pilih lokasi kemudian klik tetikus bahagian kiri kemudian tarik dan lepaskan
Sebuah tetingkap akan muncul memberitahu anda apa terdapat nama fail. Anda dibuat! Sekarang anda boleh berkongsi skrin anda.
Dowload Disini

3 comments:

{ MSOM } | Thursday, November 18, 2010 at 10:30:00 AM GMT+8 said...

AMSUDA, aku masih tak faham bab print screen ni, ada masa aku nak jumpa AMSUDA. Nak berguru, ok. Sebelum AMSUDA berhijrah ke KL tu.

{ Kaligrafi Malaysia } | Thursday, November 18, 2010 at 4:40:00 PM GMT+8 said...

baiklah..boleh sahaja..

{ Imddin Ahmad } | Thursday, December 23, 2010 at 2:03:00 AM GMT+8 said...

Memang mencari ilmu itu memerlukan kita berusaha. Tutorial ini penemuan terbaru saya.


 

Copyright © 2013 am suda All Rights Reserved